הרב אריאל: "שר הדתות צריך להפסיק להשתעבד ליועמ"ש"

נשיא פורום חותם ורב העיר רמת גן הרב יעקב אריאל, תוקף את הוראת משרד הדתות לרבני הערים שלא לדון דיני ממונות וקורא להסדיר את מעמד בתי הדין. "שר הדתות צריך להפסיק להשתעבד ליועמ"ש"

| ט"ו טבת תשע"ו
הרב אריאל: "שר הדתות צריך להפסיק להשתעבד ליועמ"ש"

נשיא פורום חותם המאגד את מכוני המחקר התורניים, ורב העיר רמת גן הרב יעקב אריאל, קורא היום להסדיר את מעמדם החוקי של בתי הדין לממונות, ותוקף את הוראת היועמ"ש שהעביר משרד הדתות לפיה נאסר על רבני הערים לדון על פי דין תורה בבתי הדין במועצות הדתיות.

"המצב חמור מאוד", אמר הרב אריאל, "לא יתכן שגופים דתיים חייבים ללכת לבית המשפט, ומועצה דתית לא יכולה להפעיל בית דין לממונות. משהו כאן לא תקין. צריך לעשות מעמד לדין תורה, שווה לפחות לדין רגיל, כדי שרב שבסמכותו לדון דיני תורה, יוכל לדון דיני תורה".

הרב אריאל קורא לשר הדתות לעמוד על שלו, " משרד הדתות כותב לנו בחוזר מנכ"ל שאסור לנו לדון בדיני תורה. שאלתי את שר הדתות מי שמך לעשות דבר כזה, הוא ענה לי 'קבלתי הוראה מהיועץ המשפטי לממשלה'. לא יתכן ששר הדתות שאמור לייצג את הרבנויות – ינהג בצורה כזאת, הוא צריך לעמוד על זכותו ולא להשתעבד ליועץ המשפטי" – אומר הרב אריאל בתוקף.

דבריו של הרב אריאל מגיעים על רקע כנס דיני ממונות ה-25 של עמותת הליכות עם ישראל התקיים מושב של פורום "חותם" בהשתתפות שרת המשפטים שקד.

toraland whatsapp