התשובה
בס"ד
שלום וברכה
שאלה זו של האבקה האם יש בה כלאים, נחלקו בה האחרונים, יש שהתירו שאין כאן שני גופים שונים שמתחברים והתורה צוותה "בהמתך לא תרביע כלאים", אמנם יש שהסתכלו על התוצאה שיש כאן דבר חדש.
מו"ר הגר"ש ישראלי זצ"ל התיר, וכך נראה לענ"ד, אבל הרב ווזנר זצ"ל החמיר והיו עוד שהחמירו. אבל ברור שהכלאים המקורי הוא שני דברים מתחברים לאחד, ואילו אבקה אין בה ממשות של חיבור.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ