כשרות של נוטרמיגן

השאלה:

שלום כבוד הרב.
בעבודתי כרופאת ילדים בשכונה חרדית נתקלתי בשאלות לגבי הכשרות של נוטרמיגן (מזון לתינוקות אלרגיים לחלבון חלב). לחברה שמייבאת את הפורמולה לארץ יש תעודת כשרות של הרב הראשי של הולנד (הרב מארסן), אך באתר החברה כתוב שהמוצר לא כשר כי לפירוק חלבון החלב בזמן ייצור הפורמולה משתמשים באנזימי לבלב של חזיר. בתרכובת הסופית לדבריהם כמויות אנזימי החזיר אינן משמעותיות. באתר אמריקאי יהודי אחד מצאתי התייחסות של Rabbi NY ,Monsey ,Tziyon Ben Bais Kehilas ,Blech Zushe שכותב כי באבקה הכמות בטלה ברוב אך לא בשישים, ובתמיסה הסופית (מה שהתינוק אוכל) בטלה גם בשישים.
ברור לי שאין שאלה שיש אלרגיה חד-משמעית לחלב, אז התינוק צריך לקבל נוטרמיגן כמו תרופה. אך מה לגבי מקרים גבוליים, כמו מקרה של גאזים קשים או עצירות שלפעמים נוטרמיגן יכול לעזור? אין אפשרות להגיע לאבחנה באיזו שהיא בדיקה, אלא בניסוי וטעיה. האם אז אני יכולה בלב שקט לתת נוטרמיגן לילדים יהודים? ומה לגבי תינוקות בני שנה-וחצי שנתיים שגדלו על נוטרמיגן, כעת כבר לא צריכים אותו לתזונה שלהם, אבל אוהבים לשתות בקבוק? האם מותר להם?
בתודה

התשובה

הרב יעקב אריאל |

אם האנזים הטרף לא ראוי לאכילה הוא כשר
אומנם הוא נעשה ראוי לאכילה ע"יהתערובת אך אז הוא בטל ברוב ומכיון שלכה"י הוא איסור דרבנן לספרדים מותר להוסיף עד פי 60 ולבטלה ברוב גם לכתחילה ומכיון שמדובר בתינוקות גם אם אינם בסיכון יש להם גדר חולה שאין בו סכנה ואף הם רשאים לנהוג כמו הספרדים ולהוסיף על התערובת ולבטל לכתחילה עד פי 60.

toraland whatsapp