גירוד הגוף עם מברשת בשבת ושאלות נוספות

השאלה:

שלום כבוד הרב
יש לי כמה שאלות, אני מאוד אשמח אם אפשר יהיה לקבל תשובות
על שאלות חשובות אלו בהקדם:
1)יש רב שאמר לי בעבר שמותר לאדם שמגרד לו הגוף להתגרד עם
כמו מברשת או מגרדת כזאת בשבת, האם אין זה אבל כלול
באיסור שבמשנה "אין מתגרדין"? או שההיתר שהוא השיב לי מכיוון
שלחולה שאין בו סכנה זה מותר?
2)האם הפלפון נחשב למוקצה מחמת גופו או כלי שמלאכתו לאיסור
?פעם אמרו לי כך ופעם אמרו לי כך, מה האמת? כי אם זה כלי
שמלאכתו לאיסור אפשר הרי להשתמש בו כשעון בשבת רק בלי
לשאת אותו בכיס כי זה נראה חשוד ועלול לצלצל מחמת הודעה וכד'.
3)האם מותר למכור נרגילות שיש לי מלפני שחזרתי בתשובה ?יש לי
איזה כמה שסתם יושבים אצלי בבית ואני מעדיף למוכרם, אך מצד
שני אם יעשנו איתם אני לא רוצה לגרום לזה, אבל אפשר להגיד
שאין מזה נזק כמו סיגריות כי אין אדם שמעשן נרגילה בקביעות כמו
סיגריות ואי אפשר ללכת איתה ברחוב ולעשן כמויות ביום כמו אצל
סיגריות, מה התשובה ?
4)האם באמת יש היתר להיות גניקולוג לכתחילה ?
5)האם איסור יחוד עם אשת איש או אשה פנויה שהיא נידה זה איסור
תורה לכל הדעות ?
6)אדם שבירך המוציא על חלת לחם וישר לאחר הברכה ראה שאין
מלח והלך למטבח שנמצא באותו בית ולקח משם מלח וחזר
לשולחן בלי אומר ודברים צריך לחזור לברך על הלחם ?אני מניח
שלא אבל אני שואל כדי להיות בטוח
7)האם יש איסור להיכנס עם דוד למקווה? ומה לגבי אח שרוצה
שאחיו הקטן יכנס איתו למקווה בשביל שיראה לו איך טובלים ויהיה אתו?
תודה רבה

 

 

 

התשובה

הרב יעקב אריאל |

1) אם זה לא תולש/מקלף את העור או את השערות מותר ואם לאו אסור.
2) פלאפון הוא כלי שמלאכתו לאיסור.
3) עדיף לשבור אותן ולזרוק לאשפה.
4) מותר להיות רופא גניקולוג.
5) יחוד עם א"א דאורייתא, יחוד עם פנויה לא נידה הוא מדרבנן
(סנהדרין כא ע"ב).
6) אי"צ לחזור ולברך וצריך שלא יסיח דעתו מן הברכה.
7) עם דוד כתוב בגמרא שאסור לכתחילה וכן עם אח. אך אם זה
נצרך מותר.

 

 

toraland whatsapp