חתם "המלך הקדוש" בטעות, ייחוד עם פנויה ועוד

השאלה:

שלום כבוד הרב
יש לי כמה שאלות, אני מאוד אשמח אם תוכל בבקשה לענות
עליהם בהקדם
1) אדם שבמשך ימות השנה חתם "המלך הקדוש" במקום "הא-ל
הקדוש" בתפילה יצא י"ח או שצריך לחזור להתחלה ?והאם יש
הבדל אם הוא עשה זאת בשוגג או מזיד?
2) מי שנכנס לסעודת קבע וחולץ תפיליו ומניחן על השולחן עד ברכת
המזון, האם כאשר הוא מניחן שנית לפני ברכת המזון צריך לברך
עליהם שנית ?אני מניח שזה הפסק הארוחה, לא ?אם זה היה יותר
מחצי שעה או פחות, האם יש הבדל ?אם אפשר להבין, שאני מפה
לגם שאר המקרים שאדם פושט תפיליו
3) האם יחוד עם פנויה נידה זה איסור דאורייתא לכל הדעות ?
4) האם הסתכלות בפנויה שהיא לא נידה זה באמת רק איסור דרבנן?
5) האם אדם שבירך ערום באמת בדיעבד לא צריך לחזור לברך אם
הוא לא ראה את ערוותו בעיניו ?ערוותו הייתה בזמן הברכה מגולה
וכל גופו מגולה...
6) האם באמת אדם שראה בעיניו צואה במרחק של איזה עד 130
מטר ממנו ולא הריח ריח מסריח ממנה, צריך לחזור לברך בגלל
שמי שלא מתרחק מהצואה מלוא עיניו זה איסור תורה ?אפילו אם
אין ריח ופשוט רואה צואה קטנה על הרצפה?ואם הוא עצם עיניים
כאשר היא בתוך 4 אמותיו מה הדין ?
7) האם יש מניעה לענות קדיש וקדושה מלאים ואמן ואפילו ברוך שמו
בתוך ק"ש שעל המיטה, האם יש בעיית הפסק בדברים כאלו בק"ש
על המיטה ?
8) האם באמת אסור כל 12 חודש לאב או אם לעשות על האש?
אפילו סתם אדם ביחד עם אשתו בביתם ?או שרק אם זה כמה
חברים ביחד אז אסור?
תודה רבה

 

 

 

התשובה

הרב יעקב אריאל |

1) צריל לחזור על תפילתו.
2) צריך לברך מפני שהפסיק במצוה והשיח דעתו מהן.
3) נראה שכן כיון שאסורה עליו מהתורה.
4) עי' רמב"ם (הל' אסורי ביאה פרק כא הלכה ב) שמשמע שהוא
איסור דרבנן.
5) אדם שלבו ראה את הערוה היינו שלא חצץ דבר בין לבו לערותו
או שערותו לא היתה מכוסה צריך לחזור על הברכה. עי' שו"ע או"ח
סי' עד.
6) בדר"כ במרחק ששאלת עליו אדם לא מבחין בצואה, ובודאי שהריח
לא מגיע אליו ולכן אינו צריך לחזור על תפילתו
7) מותר לענות על קדיש וקדושה אף בק"ש רגילה וכ"ש בק"ש על
המיטה. ולגבי ברוך שמו כיון שק"ש על המיטה היא בגדר תחנונים
מותר לענות.
8) אבל מותר ל"עשות על האש" ורק במסיבת רעים זה אסור.

 

 

 

toraland whatsapp