מילה בשבת

השאלה:

מוהלים רבים חותכים לכתחלה יותר מהשיעור המצומצם של עור הערלה, וכך היא ההדרכה הרגילה. כמו כן רבים מנסים לחתוך מעט מעור הפריעה בשעת חיתוך הערלה (ואת השאר לפרוע בציפורן).
הנהגה זו היא ההנהגה הרגילה, בין בחול ובין בשבת, וברצוני לשאול מדוע דבר זה מותר, והרי הם חותכים עור שאין צורך לחותכו וא"כ לכאורה הוי חובל גם אם בחול לא יהיה בזה משום חובל משום שזה לתועלת הילד אך בשבת הדבר לכאורה אסור. 

והנה ראיתי בשו"ת משנה הלכות (ח"ז סימן קע) שכתב שהעושה כן לכתחילה הרי הוא מחלל שבת במזיד. ולפי"ז יוצא שמוהלים רבים כיום מחללים שבת ח"ו, וזה דבר שקשה להעלות על הדעת. מכיוון שאני מתעסק בענייני המילה למעשה, ושאלתי כמה מוהלים ורבנים בעניין זה ולא קיבלתי תשובה מספקת, אבקש מכת"ר לכתוב לי האם אכן דברים אלו אסורים? ואם לא מדוע?

התשובה

הרב יעקב אריאל |

תשאל ותתייעץ עם מוהלים מוסמכים.

toraland whatsapp