פינוי מאחזים

השאלה: בעקבות הפינוי של חוות גלעד מאוד הפריעו לי הביקורות של אנשים שלא היו שם. דיברנו על זה כמה בנות והיו שאמרו שאולי לא זו הדרך והענין של ללכת למאחזים (באופן כללי) הוא לא הפתרון לגאולת אדמות ארץ ישראל. טענתן היתה,שעצם המאבק מביא לאלימות, ניבולי פה, חוסר צניעות ומלחמת אחים. השאלה שלי היא מה אנחנו בתור נוער יכולים לעשות בזמן של פינוי מאחזים, האם ללכת להאחז ולנהוג בצורה ישרה ומכובדת ללא אלימות וכו'... ובכך אולי נצליח לגרום להצגת הדתיים/מתנחלים באור שונה וטוב יותר בתקשורת ובעם בכלל, או שישנה דרך אחרת יותר טובהלהביע הזדהות ותמיכה. ובכלל הייתי רוצה לשמוע את חוות דעתכם בנושא. תודה מראש.

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/3/2013 2:23:33 AM
בס"ד

שלום לך מנוחה ושמחה

ברכת ד' עליכן.

לענין פנוי מאחזים יש להעיר. א. כל ארץ ישראל היא נחלת אבותינו ואין לאיש אחר חלק בה. ב. אנו מצווים לשומרה וליישבה בהר בעמק ובכל מקום, ולא להניחה לאיש מזולתנו. ג. צורת המאבק צריך להיות מתאים למקום ולזמן. ד. המאבק צריך להיות כמו בין אחים שלא שוברים את הכלים, אלא בכל מציאות ממשיכים להיות אחים ורעים. ה. התקשורת היא דבר חשוב למאבק אולם תחילה יש לעשות את הדברים לשם עצמם, ואין לקלל או לנבל פה, או לנהוג חלילה בחוסר צניעות, אלא אדרבא המאבק על ארץ ישראל צריך שיהא מתוך עצמה וגבורת אמת מוקרן מאורה של תורה. ו. כל המשתתפים במאבקים אלו צריכם לקבל הדרכה הסברה והכוונה מבני תורה אמיתיים על הדרך והצורך בפעולה זו, אין זה עניין לכל אחד אלא רק מתוך הכוונה של תורה. ז. בפרטים צריך להתיישב ולהתייעץ עם רב או אדם מוסמך שמבין את המצוה באחיזה בקרקע אולם מאידך מבין את דרכה והדרכתה של תורה. ח. כפי שכבר כתבתי נראה לי שאין ללמוד ממקום למקום, שהרי בכל מקום התנאים משתנים, וההדרכה צריכה להיות פרטית.
על כן אנו רואים בחיוב את הקמת המאחזים על אדמות המדינה ואין מקום ח"ו לפנותם אולם כל מתוך הדרכה וגדלות בתורה.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום גוש קטיף
toraland whatsapp