מחיצה או קירוב ריחוקים

השאלה:

לכבוד הרב ,שלום וברכה .
לפני כשבוע התקימה בעירי הרקדה שנועדה לחילונים ודתיים
כאחד.להרקדה היתה כמובן אופי דתי .בתחילת ההרקדה היתה
מחיצה שהפרידה בין הבנים לבנות אך היא הורדה בטענה שהיא
גורמת לריחוק אנשים מהציבור החילוני. ברצוני לדעת האם מותר
להשתתף בהרקדה זאת?בנוסף אם הרב יכול גם להתייחס לטענת
קירוב הרחוקים, האם יש ביסוס בטענה זאת ?
אם כבוד הרב יכול להתייחס לסימליותה של המחיצה והאם זה נכלל
בפסיקה ההילכתית ?
תודה רבה לכבוד הרב על היחס וההתיחסות!

 

 

 

התשובה

הרב יעקב אריאל |

יש צורך במחיצה בין גברים לנשים בריקודים. כי יש בהם פתח
לקלות ראש. וכן בשמחת בית השואבה היו עושים תיקון גדול שנשים
תשבנה למעלה וגברים ירקדו למטה. וכן בשו"ע (או"ח סי' תקכט
ס"ד): "חייבים ב"ד להעמיד שוטרים ברגלים, שיהיו משוטטים ומחפשים
בגנות ובפרדסים ועל הנהרות שלא יתקבצו שם לאכול ולשתות אנשים
ונשים, ויבואו לידי עבירה; וכן יזהירו בדבר זה לכל העם, שלא יתערבו
אנשים ונשים בבתיהם בשמחה ולא ימשכו ביין, שמא יבואו לידי עבירה;
אלא יהיו כולם קדושים".
ביחס לגרימת ריחוק מחילוניים, לא ניתן לעבור על איסורי תורה כדי
לקרב.שהרי מטרת הקירוב היא לקרבם לתורה.וקירבה שאינה צנועה
ובדרכים שאינן צנועות לא תביא להתקרבות אמיתית לתורה, אדרבה
היא תרחיק אותם מהתורה. ריקודים מעורבים יש להם בתרבות
החילונית די והותר הם מצפים לקבל מהתורה בשורה אחרת, טהורה
וצנועה. ולהרת היהדות בצורה נכונה. זיופים עלולים להרחיק במקום
לקרב. הייתה טעות בעצם היוזמה לקיים ערב הרקדה משותף. יש
רעיונות יצירתיים יותר ומוצלחים יותר.
המחיצה היא אמנם סמלית אבל אומרת: תנו לכל מין את הכבוד
הראוי לו אל תתיחסו אליו מבחינה יצרית אלא מצד ערכו
הרוחני.זהו מסר שבהסברה נאותה נקלט יפה בציבור.

 

 

 

toraland whatsapp