מקור להלכה- צניעות

השאלה:

בסייעתא דשמיא
לכבוד כבוד הרב השלום והברכה

בימים אלו אני מעט לומד את סוגיית שמירת העיניים

בהקשר לבבא בתרא נז:

ועוצם עיניו מראות ברע א"ר חייא בר אבא זה שאין מסתכל בנשים בשעה שעומדות על הכביסה היכי דמי אי דאיכא דרכא אחריתא לעניין שאם יש שתי דרכים האחת צנועה והשניה לא שיש לבחור בדרך הצנועה גם אם יודע שאם ילך בדרך הלא צנועה ישמור ויעצום עיניו מלראות

השאלה לכבוד הרב פעם שמעתי או קראתי שישנם דעות או שהוא עיקר הדין שכל העיניין הוא רק במידה ושני הדרכים שוות באורכם אבל אם הדרך הצנועה ארוכה יותר מהשניה מעיקר הדין אינו מוכרח להאריך את הדרך 

 האם כבוד הרב יוכל לסייע לי במציאת מקורות להלכה זאת שאין צורך להאריך את הדרך מעיקר הדין

התשובה

הרב יעקב אריאל |

איני יודע. אך מסתבר שרק כשיש הבדל משמעותי בין הדרכים יש
התר ללכת בדרך הקצרה. לדוגמא, רבנו הרצ"י קוק היה נמנע מלכת ברחוב אתיופיה בירושלים בגלל בית יראתם שהיה שם וכדי לעוקפו היה מאריך את הדרך. עם זאת לא אסר על תלמידי הישיבה לגור באותו רחוב. הנידונים לא דומים. הבאתי זא רק לצורך הדגמה.

toraland whatsapp