התשובה
ראשית, על כל מקרה ומקרה ראוי להתייעץ עם ת"ח הבקי בדברים ולא לפסוק פסיקה כוללת לכל המצבים, מפני שהם משתנים מאד וצריך לדעת את הערכות הרופאים וכל הקשור לחולה ומחלתו.
א) כל זמן שעדיין החולה נושם ואפילו המעט שבעט בכוחות עצמו אין לנתק מכונת הנשמה.זהו רצח!
ב)יש לשקול בכובד ראש אם לעשות זאת. לא כל הארכת חיים מצדיקה כריתת אבר.
ג) צריך לשקול כל מקרה לגופו
ד) כנ"ל
ה) לפי טובת החולה, כשכל המתה "לשם רחמים" אסורה.
ועי' בכ"ז בס' נשמת אברהם.