התשובה
בס"ד
שלום וברכה
א. לא ברור שהשתמש בהם החילוני בטרפות, יתכן שיש בעיה אולי של חלב, אבל שהשתמשו בהם בשר וחלב יחדיו או טרף הוי ספק.
ב. בזכוכית בפסח בני אשכנז מחמירים לא להכשיר, ובני ספרד היו שהחמירו כבני אשכנז, אבל בשאר איסורים, נראה שבני ספרד לא החמירו. לכן בזכוכית לבני ספרד יש להקל בשטיפה והדחה.
ג. גם לבני אשכנז, בשאר איסורים, יש להכשיר בהגעלה ג' פעמים, ולכן ינהגו כאותם השיטות המתירות הגעלה ג' פעמים בכלי זכוכית. כמו כן אם עברו י"ב חודש מהשימוש האחרון אפשר לצרף את דעת החכ"צ שלאחר י"ב חודש אין צורך להגעיל, ולכן שהגעלה ג' פעמים תועיל.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ



