התשובה
אתייחס באופן עקרוני לשאלה הכללית, תוך הבהרה שיישום הדברים במנגנון כזה או אחר מצריך בדיקה מעמיקה. נראה שעקרונית הדבר מותר, שכן מדובר בהמשך מצב חשמלי קיים ולא ביצירת מצב חשמלי חדש. עמדת רוב הפוסקים, המקובלת גם במכון צומת, היא שהמשכת מצב חשמלי קיים מותרת בשבת.[1] השאלה מתעוררת מכיוון שההפעלה והכיבוי הן דיגיטליות, אך התשובה היא שכדי לקבוע את הדין יש לבחון רק את הארכת המצב, ומכיוון שהיא מכנית – אין הבדל בינה ובין המשכת מצב בתאורה שאינה דיגיטלית שמותרת.



