התשובה
יש להעיר על רשימת הפוסקים שצוינו ב'פסקי תשובות' שם כמי שאוסרים זאת:[1] רובם המוחלט אסרו דווקא כאשר 'נראה כמבשל' או כאשר יש חשש 'שמא יחתה', ואדרבה, התירו כשאין איסור משום 'נראה כמבשל' או 'שמא יחתה'. מכל הרשימה הארוכה ב'פסקי תשובות', היחיד שאסר משום 'זילותא דשבת' אף כשאין איסור 'נראה כמבשל' ו'שמא יחתה' הוא שו"ת 'אגרות משה',[2] וכבר פשט המנהג שלא כדבריו.[3]
[1]. לשון הפסקי תשובות: 'שו"ת לבושי מרדכי ח"א סי' מ"ד, שו"ת ארץ צבי ח"א סי' ק"ט, שו"ת זקן אהרן סי' ט"ו וט"ז, שו"ת ירושת הפליטה סי' ט"ז, חזו"א סי' ל"ח סק"ב, שו"ת הר צבי ח"א סי' קל"ו, שו"ת אג"מ ח"ד סי' ס', שו"ת מנח"י ח"ד סי' כ"ו וכ"ז וח"ח סי' כ"ט, שו"ת באר משה ח"ו קונט' אלקטריק סי' א' ב', שו"ת אור לציון ח"ב פ"ל אות י"ח, שו"ת אז נדברו ח"ב סי' ט"ז וי"ז, ברית עולם דיני שהיה סעי' כ"ח, שו"ת נחלת מאיר (נאראל) סי' ד', שו"ת משנה הלכות ח"ד סי' ל"ד'.
[2]. שו"ת אגרות משה, ח"ד סי' ס.
[3]. יש להוסיף שפוסקי זמננו נחלקו בשאלה האם יש בפלטה משום 'מיחזי כמבשל'. ראה ספר צומת א, עמ' 137 הערות 21-17.



